Organizacja pracy
Ramowy rozkład dnia poszczególnych grup przedszkolnych:
Godzina | Zajęcia |
---|---|
6:30 – 8:00 | Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne, tematyczne i integrujące grupę. Zabawy ruchowe. Przygotowanie do śniadania, czynności porządkowe i higieniczne. |
8:00 – 8:30 | Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. |
8:30-8:50 | Śniadanie. |
8:50-11:20 | Czynności higieniczne po śniadaniu. Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zabawy dydaktyczne, tematyczne, ruchowe, umuzykalniające związane z realizacją programu wychowania przedszkolnego. Spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Słuchanie literatury dla dzieci. Zabawy zabawkami. Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne. |
11:20-11:40 | Obiad. |
11:40-12:40 | Czynności higieniczne po obiedzie. Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. |
12:40- 13:50 | Dzieci 3-letnie i chętne 4-letnie leżakowanie. |
12:40-13:00 | Dzieci 4-letnie – poobiedni odpoczynek. |
13:00-13:50 | Dzieci 4-letnie zabawy w sali. |
13:50-14:15 | Czynności higieniczne przed i po podwieczorku. Podwieczorek. |
14:15-16:00 | Zabawy dowolne, zajęcia i zabawy indywidualne. Słuchanie opowiadań, literatury i piosenek dla dzieci. |
Godzina | Zajęcia |
---|---|
7:30-8:00 | Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne wg pomysłu dzieci. Zabawy integracyjne. Ćwiczenia poranne. Czynności porządkowe. Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne. |
8:00-8:30 | Śniadanie. |
8:30-11:50 | Czynności higieniczne po śniadaniu. Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zabawy dydaktyczne, ruchowe, taneczne, konstrukcyjne, umuzykalniające, plastyczne związane z realizacją programu „Od przedszkolaka do pierwszaka”. Spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Słuchanie literatury dla dzieci. Zajęcia dodatkowe: religia, język angielski, gimnastyka korekcyjna. Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne. |
11:40-12:00 | Obiad. |
12:00-12:30 | Czynności higieniczne po obiedzie. |
12:30-13:50 | Ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie opowiadań, literatury dziecięcej, ćwiczenia utrwalające, zajęcia z dzieckiem zdolnym, praca wyrównawcza. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Rozmowy indywidualne z rodzicami. |
13:50-14:15 | Czynności higieniczne przed i po podwieczorku. Podwieczorek. |
14:15-16:00 | Swobodne zabawy wynikające z zainteresowań dzieci. Omówienie wydarzeń dnia. Prace porządkowe. |